Multimedialny kurs dla logopedów
Holistyczne podejście logopedyczne oraz aktualne trendy w diagnozie i terapii w kluczowych obszarach pracy
Multimedialny kurs dla logopedów składa się z 5 płyt DVD, a każda z nich zawiera filmy szkoleniowe i instruktażowe oraz autorskie pomoce dydaktyczne. Każda płyta to osobny moduł szczegółowo omawiający jedno z pięciu zagadanień:
Filmy szkoleniowe i instruktażowe
prezentujące wykorzystanie danych metod w realiach pracy logopedycznej zarówno w placówce jak i w gabinecie.
Każda płyta to min. 3 godziny nagrań z ekspertem w danym temacie, pokazujące schematy kompleksowego postępowania logopedycznego.
Autorskie scenariusze zajęć wraz z kartami pracy
a także ćwiczenia, gry i zabawy logopedyczne.
Każda płyta to min. 10 materiałów do wykorzystania zarówno podczas pracy indywidualnej jak i grupowej.
Dokumentację niezbędną przy prowadzeniu terapii
oraz materiały dla podopiecznych m.in. artykuły merytoryczne, kwestionariusze diagnostyczne, skrypty rozmów z rodzicami, ćwiczenia dla rodziców.
Każda płyta zawiera 5 materiałów, stanowiących uzupełnienie tematów omawianych podczas filmów szkoleniowych.
Otrzymasz kompleksowe wsparcie
5 zestawów pomocy w postaci płyty DVD, które całościowo wesprą Cię w procesie diagnozy wieloaspektowej oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i osobami dorosłymi.
Poprawisz skuteczność terapii
Pokażemy Ci jak poprawić skuteczność prowadzonej terapii, jak interpretować objawy i przygotować całościowy plan terapii.
Poznasz nowoczesne i skuteczne metody
wspomagające terapie do pracy z pacjentami m.in. z osobami w podeszłym wieku, z zaburzeniami słuchu, z ASD oraz zaburzeniami w obrębcie narządu żucia.
Poznasz efektywne rozwiązania
Wskażemy Ci, wdrożone z sukcesem przez innych logopedów, efektywne rozwiązania pozwalające kształtować umiejętności komunikacyjne pacjentów.
Nauczysz się tworzyć plany terapii
Rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości związane z diagnozowaniem, ustaleniem najlepszego planu terapii i przygotowaniem ciekawych i efektywnych zajęć.
Program kursu
Holistyczne podejście logopedyczne oraz aktualne trendy w diagnozie i terapii w kluczowych obszarach pracy
- Wytyczne do praca ze schorzeniami typu udar mózgu, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera – kluczowe elementy dla logopedy w zakresie diagnozy i terapii,
- Afazji i dysartria – przyczyny, rodzaje zaburzeń językowych i zaburzeń mowy oraz zasady diagnozy,
- Analiza case study: w jaki sposób prowadzić terapię pacjenta z afazją skrzyżowaną na neurobiologicznym podłożu bilingwizmu?
- Zaburzenia połykania – zasady prawidłowej diagnozy dysfagii wraz z rekomendowanym postepowaniem terapeutycznym,
- W jaki sposób prowadzić diagnozę w zakresie badania systemu semantycznego osób z głębokimi zaburzeniami afatycznymi?
- 3 scenariusze zajęć wraz z ćwiczeniami usprawniającymi m.in. pamięć, funkcje poznawcze oraz orientację wzrokowo-przestrzenną.
- 10 kart pracy do wykorzystania w pracy z podopiecznym,
- Ankieta do badania zaburzeń połykania,
- Karta obserwacji pacjenta z zaburzeniami połykania.
- Wychowanie językowe w praktyce logopedycznej – jak zaplanować działania logopedyczne zmierzające do stworzenia optymalnych warunków, które umożliwiają dziecku z uszkodzeniem słuchu przyswojenie języka prymarnego,
- Zasady programowania ćwiczeń językowych z uwzględnieniem naturalnych mechanizmów rozwoju mowy – wytyczne dla logopedów.
- W jaki sposób przeprowadzić skuteczną diagnozę surdologedyczną dziecka zaimplantowanego? – omówienie etapów postępowania diagnostycznego,
- Wykorzystanie metod w rehabilitacji słuchu i mowy dziecka z niepełnosprawnością słuchową – omówienie elementów metody werbo-tonalnej, audytywno-werbalnej, logorytmiki oraz zabaw paluszkowych,
- Diagnoza potrzeb i możliwości środowiska rodzinnego dziecka – wytyczne, jak efektywnie współpracować z rodzicami dziecka, aby stali się realnymi partnerami w procesie terapii,
- Wczesna terapia surdologopedyczna w aspekcie stymulacji rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową – analiza case study,
- Przykładowe ćwiczenia słuchowe uczące aktywnego słuchania i doskonalące percepcję słuchową dziecka z wadą słuchu,
- Ulotka dla rodziców: Jak mówić do dziecka z wadą słuchu, żeby nasza mowa była zrozumiała?
- 3 autorskie scenariusze wraz z kartami pracy pomocnych do przeprowadzenia zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową.
- Jak planować terapię i procedury terapeutyczne z wykorzystaniem metody Early Start Denver Model – wykorzystanie założeń ESDM w pracy logopedycznej,
- W jaki sposób wspomagać rozwój dziecka z ASD na jego wczesnych etapach? – wytyczne dla logopedów oraz rodziców,
- Analiza studiów przypadków: praca z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej, u których wykorzystano komunikację funkcjonalną – omówienie krok po kroku działań logopedycznych,
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca w nauce umiejętności komunikacyjnych dziecka z ASD – jak ją efektywnie wykorzystać i uniknąć błędów w terapii.
- Małe dziecko z ASD w gabinecie logopedycznym – praktyczny przewodni pokazujący, jak efektywnie pracować nad filarami komunikacji tj. zauważanie drugiej osoby, naśladowanie, wspólne pole uwagi, intencja komunikacyjna oraz elementarne gesty,
- 5 scenariuszy zajęć logopedycznych do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu umożliwiających rozwijanie funkcjonalnej komunikacji,
- Propozycje zabaw rozwijających bazowe umiejętności komunikacyjne do wykorzystania zarówno przez logopedów i rodziców m.in. zabawy z balonem, śpiewanie uczestniczące,
- Ulotka dla rodziców zawierająca wskazówki jak pracować z dzieckiem.
- Interpretacja wyników badania diagnostycznego w praktyce – jak odróżnić jąkanie od innych rodzajów niepłynności mowy i sformułować wskazania do terapii,
- Planowanie holistycznej terapii logopedycznej adekwatnej do zdiagnozowanych obszarów zaburzeń, opartej na mocnych stronach dziecka i rodziny – jak dobrać odpowiednie metody by zwiększyć efektywność terapii,
- Różnice w pracy metodą upłynniania mowy oraz modyfikacji jąkania – na co zwrócić uwagę w trakcie terapii, by skuteczniej wesprzeć dziecko w przechodzeniu kolejnych jej etapów.
- Przebieg procesu terapeutycznego – omówienie na podstawie case study: dziecko 12-letnie z jąkaniem prowadzone metodą modyfikacji jąkania oraz terapia grupowa dzieci z jąkaniem w starszym wieku szkolnym,
- Współpraca ze środowiskiem – jak zapewnić dziecku wsparcie otoczenia poprzez efektywną współpracę z nauczycielem/wychowawcą, logopedą przedszkolnym/szkolnym, innymi specjalistami.
- Formularz ułatwiający podsumowanie diagnozy i planowanie terapii,
- Przykładowe ćwiczenia wspierające pracę nad technikami mowy,
- 3 scenariusze warsztatów dla dzieci i ich rodziców.
- Jak właściwie diagnozować zaburzenia funkcji biologicznych w obrębie narządu żucia? Analiza objawów i przyczyn na przykładach z praktyki logopedycznej, z uwzględnieniem anatomii, biomechaniki i fizjologii narządu żucia,
- Jak pracować, aby uzyskać prawidłowy wzorzec mięśniowy? – zbiór ćwiczeń (czynnych oraz biernycm.in. warg i języka o różnym poziomie trudności,
- Jaki sposób diagnozowania skróconego wędzidełka języka stosować? Najczęstsze pułapki terapeutyczne i sposoby jak sobie z nimi poradzić
- Przykłady zadań dla dzieci i dorosłych, wspierających prowadzoną w gabinecie terapię miofunkcjonalną.
- 3 scenariusze zajęć zawierających ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi z nieprawidłowym, ustnym torem oddechowym oraz otwartą buzią wraz z kartami pracy.
- 3 scenariusze zajęć z dziećmi z zaburzeniami ustnej fazy połykania wraz z kartami pracy.
Prowadzący
Poznaj naszych ekspertów
Zamów multimedialny kurs dla logopedów
Holistyczne podejście logopedyczne oraz aktualne trendy w diagnozie i terapii w kluczowych obszarach pracy
Wariant podstawowy
(DVD)
dostęp do kursu na płytach DVD
Cena:
Pierwsza faktura na kwotę
409,00 zł netto
(503,07 zł brutto)
Kolejne 4 faktury na kwotę
109 zł netto
(134,07 zł brutto)
Cenę kompletu podzielono na 5 rat, z każdym filmem otrzymacie Państwo osobną fakturę za płytę.
Koszty dostawy każdej płyty to: 11,95 zł netto